Einddoel Kathmandu bereikt! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu Einddoel Kathmandu bereikt! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu

Einddoel Kathmandu bereikt!

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

18 September 2012 | Nepal, Kathmandu

Dag 44, 18-09-2012

Opnieuw komt de regen met bakken uit de lucht als we opstaan. We moeten vandaag van Butwal naar Pokhara, ongeveer 200 km, maar ik speel met de gedachte om vandaag in 1 keer naar Kathmandu te rijden, 270 km. Ik heb niet veel zin om nu de bergen in te rijden met zo veel regen en in Pokhara de boel te drogen om morgen weer verder te gaan. Als ik dit tijdens het ontbijt vertel, geeft Harry aan met me mee te willen naar Kathmandu, omdat hij met zijn kapotte voorveren het erg zwaar heeft in de bergen.

Even later staan we in de stromende regen de motoren op te pakken en zijn al geheel nat voor we vertrekken. Later die dag horen we dat het sinds 1965 niet meer zo erg geregend heeft en ook niet zo lang. De moesson had al een paar weken geleden afgelopen moeten zijn.
We gaan op pad en vinden al vrij snel in Butwal de juiste weg die we moeten volgen. Het water staat in tussen al in mijn motorlaarzen. We vervolgen onze weg en zien erg veel gesteente op de weg dat van de bergen is gevallen. Een stuk verder zien we dat een stuk weg is weggeslagen, maar we gaan stug verder. Na ongeveer 110 km zien we een erg lang rij vrachtwagens en bussen staan. Ik dacht nog dat er wel wat te doen zou zijn, en dat was er ook. Toen we de vrachtwagens voorbij waren gereden zagen we dat de brug was ingestort; 'Wat nu?', dacht ik. Voor ons gelukkig, brommers en motoren mochten er over en dat was wel spannend. Eerst met het wegdek schuin omlaag en daarna steil omhoog om zo met een scherpe knik aan de overkant weer op de weg te komen. Wat foto’s genomen en we gaan verder op onze weg.

Een kilometer of 15 verder gaan we opnieuw de bergen in en treffen slechte wegen aan, slechtere wegen dan we tot nu toe hadden meegemaakt. Het is nu 80 % gat en de rest asfalt en modder, “een gatenkaas", riep Harry en voor de zoveelste keer moesten we stoppen om de voorveren van Harry weer uit elkaar te trekken. Weer even later opnieuw een erg lange rij vrachtauto’s en bussen en opnieuw vraag ik me af wat aan de hand is. Er lag een vrachtauto op zijn kant en alleen brommers en wij kunnen er langs op deze smalle bergweg. We vervolgen de weg en zien 20 km verder opnieuw een rij staan. O jee, wat nu weer? Vooraan in de rij gekomen zien we dat er een hele berg zand en steen van de berg is gevallen en de weg is geblokkeerd. Bulldozers zijn aan het werk om de weg weer vrij te krijgen, maar het is bijna dweilen met de kraan open, steeds valt er opnieuw een vracht zand en stenen naar beneden. Op een bepaald moment mogen de brommers en wij edoor en we starten onze motoren om verder te gaan en komen in de dikke modder. Als ik rechts naar boven kijk zie ik het alweer rollen en roep “Harry gas, geef gas man!” en ja hoor, ik was de laatste die er doorkwam, want de boel schoof weer dicht en de bulldozers gingen aan het werk. Hierna hebben we nog 4 x een aardverschuiving in de bergen gezien maar die waren minder heftig.

Met nog 20 km te gaan krijgen we weer moed, maar we worden nog getrakteerd op het slechtste stuk wegdek tot nu toe in Nepal en daar doen we dan ook dan ook wel 2 uur over. Eenmaal in Kathmandu gaan we op zoek naar het hotel, maar rijden ons vast in het centrum waar een feest aan de gang is en we moeten omrijden. Dit ging ook niet goed omdat 1 van de straten te smal werd voor mijn motor met koffers en ze eraf halen ging ook niet, omdat alle extra bagage eraan vastzat. Met ongeveer 40 toeterende brommers achter mij is het feest compleet. Harry kwam gelukkig terug en samen hebben we mijn motor gedraaid en kon ik een rondje maken terwijl Harry aan het eind van de straat op mij wachtte. Als ik hem weer zie, heeft hij net zijn motor weer overeind, omdat hij in stilstand van achteren is aangereden. Hij start de motor, maar tijdens de val heeft zijn tanktas de gaskabel uit de geleiding getrokken en zijn motor gaat als een dolle hoog in de toeren. Dus in alle drukte helm af, de kappen eraf en we krijgen het gelukkig weer in orde. Wat klungelen toch, zo dicht bij het einddoel.

Even later kunnen we verder en we komen richting van het hotel en zien Frieda al van verre staan te zwaaien, dit was een erg mooi moment. Jellie stond een stuk verder op de rotonde, omdat we ook van de andere kant hadden kunnen komen, ze hadden al een paar uur op ons staan wachten. Na Frieda en Jellie gekust te hebben heb ik mijn BMW ook een kusje gegeven omdat hij me veilig en wel hier naar toe heeft gebracht. We hadden geen droge draad meer aan het lijf en hebben 10 uur over 270 km gedaan. Na een heerlijk pilsje, een warme douche en goed eten in een gezellig restaurant hebben we een hele leuke avond gehad en konden zonder moeite slapen.

Het einddoel is bereikt.

• 21 September 2012 - 11:05

Tjeerd:

Hallo Sjoerd,

gefeliciteerd met het bereiken van het einddoel! Heel fijn dat je dit zo hebt kunnen voltooien en vooral fijn dat ie Frieda weer aan je zij hebt.

Nu nog even genieten en bijkomen voordat je weer aan het werk moet.
    We zien elkaar gauw!

Groet Tjeerd

• 21 September 2012 - 11:13

Manon:

Ooooohhh heel fijn pap dat je veilig en wel frieda ik je armen het kunnen sluiten. Geniet samen met jellie nog van een aantal mooie dagen. Tot snel dikke kus van ons

• 21 September 2012 - 13:39

Dennis:

Gefeliciteerd Sjoerd en de rest van de groep! Wat een avontuurlijke reis was dit!
    Dat de motoren op het laatst kuren gingen vertonen vind ik niet zo vreemd. Wat jullie en de bikes allemaal moeten hebben doorstaan tijdens deze reis...dat zal je nooit meemaken op de provinciale wegen in NL gelukkig :)

Dit kan je iig afstrepen op je "to do lijstje"

Gr Dennis en de viervoeters

• 21 September 2012 - 16:19

Jan En Hennie Zwiggelaar:

Sjoerd, gefeliciteerd dat je je einddoel hebt bereikt. Wat en reis! En wat hebben jullie wat beleefd, dat vergeet je nooit weer. En fijn, dat Frieda je stond op te wachten, die heb je dus weer even lekker kunnen kunnen knuffelen.
    We hopen je gauw weer te zien in ons koude kikkerlandje.

Liefs, Jan en Hennie.

• 21 September 2012 - 18:47

Jaap Smith:

Sjoerd,

Gefeliciteerd met het volbrengen van je droomreis.

Groeten,
    Jaap Smith

• 21 September 2012 - 19:42

Jetty Stam:

Ha sjoerdje,

Het is jullie dan toch eindelijk gelukt!
    Man!! Wat een reis, wat een avonturen! Gefeliciteerd!!!

Nu nog ff een paar fijne dagen met Frieda en dan zit het er weer op..
    Tot gauw Sjoerdje!
    Ennuh...ik zal er voor zorgen dat de koffie klaar staat :)

XX Jetty

• 21 September 2012 - 19:46

Marjon:

Je bent er Sjoerd!

Gezond en wel, wat een rit, wat een ervaringen, wat heerlijk dat wij een beetje via je verslagen hebben mee mogen genieten. Ik persoonlijk ben echt een beetje met meegereisd.
    Gefeliciteerd voor jullie allemaal en voor jou en Frieda in het bijzonder.
    Geniet van elkaar, jullie avonturen en van Kathmandu!

Ik ben nu wel een beetje triest, dit is waarschijnlijk het laatste hoofdstuk van deze bijzondere rit.
    Ik verheug me nu op al je foto's! Tot gauw.

Liefs,
    Marjon.

• 21 September 2012 - 21:05

Frank En Jose:

Hey Sjoerd, TOPPER!!!!!!!

Wat een geweldige prestatie van jouw, en de hele groep mannen bij elkaar. Gefeliciteerd met het behalen van jullie einddoel. Wat een fantastisch gezicht moet het zijn geweest om Frieda aan het eind van de straat te zien staan. Geniet van jullie tijd samen in Nepal, en tot gauw.

groeten van Frank en Jose

• 21 September 2012 - 21:53

Herman En Jos:

Hai Sjoerd.

Geweldig kerel dat je dit volbracht hebt.
    Ga lekker relaxen en genieten van de komende dagen met vrouwtje.
    P.S. dus gauw die motor van je in de krat opdat hij optijd terug is want binnenkort hebben de herfstrit van de TMC.

Groetjes Herman en Jos

• 21 September 2012 - 22:48

Albert Van Den Brug:

Hallo Sjoerd
    Geen reis maar een gigantische reis zit er op. Fijn dat je de reis van je leven eindelijk hebt gemaakt en natuurlijk volbracht ook al is het met hindernissen geweest In een woord "TOF"

Veel plezier nog in Nepal met Frieda en een hele goede reis terug voor jullie allemaal inc de tuf
    Frieda geniet er van, hier heb je lang op gewacht Goed dat je op het bbq-weekend bent geweest

see you
    Albert en Claudia van den Brug (tmc)

• 21 September 2012 - 23:13

Hans.P:

Hallo sjoerd gefeliciteerd dat je dit volbracht hebt,maak er samen met Frieda en je vrienden een paar mooie dagen van en geniet van de omgeving.

Groetjes Hans.P

• 22 September 2012 - 10:24

Karst En Irene:

Hallo Sjoerd

Gefeliciteerd met het behalen van je einddoel geweldig!!!!!!!

Groet Karst en Irene

• 22 September 2012 - 12:55

Hans En Marianne :

Super Sjoerd, dat jullie het einddoel hebben bereikt. Goede reis terug nar Nederland en groeten ook voor Frieda.

Hans en Marianne ter Braak

• 22 September 2012 - 16:28

Nico & Ria:

Hoi Sjoerd,
    Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van je einddoel.Wij vinden het een geweldige prestatie.Hebben alle dagen jouw verslagen met veel plezier gelezen en de foto's bekeken.Geniet nog van een paar mooie dagen met Frieda en Jellie.
    Tevens een goede thuisreis gewenst voor jullie allemaal!!!!!!

Gr. Nico & Ria

• 22 September 2012 - 18:11

Paul:

Ohhhh Sjoerd, wat geweldig dat je jou missie volbracht hebt....je bent nu onze andre kuipers van de vastertlanden.....hulde hulde hulde.
    geniet een paar mooie dagen van je vrouw en kom dan weer veilig thuis.
    we wachten allemaal op je
    Groetjes
    paul de buurman

• 22 September 2012 - 20:43

Desiree:

Hey Sjoerd!!

Gefeliciteerd met het bereiken van jullie einddoel!!!!!
    We zijn superblij dat je het heelhuids gehaald hebt!! En wat zal je genoten hebben van je reis!
    Nu vooral genieten in Nepal met Frieda en Jellie (mams) uiteraard!!!
    Geniet nog daar in Nepal!! en hopelijk zien we je snel weer!!!!

Dikke kus!

Björn, Desi en Eus!

• 23 September 2012 - 12:14

Jan De Ruig:

hoi sjoerd gefeliciteerd met bereiken van jullie eindoel in nepal
    geniet er nog een paar dagen van samen met frieda
    groetjes en xxx jan en leida

• 23 September 2012 - 21:17

Hans Pierik:

Hallo broertje,

Nu weten wij dit al wat langer dan nu wat je nu prijs geeft. Maar toch een klasse prestatie. En dit komt echt de BMW van jou niet toe zoals je schrijft maar is geheel te wijten aan zijn bestuurder. Dat ding rijdt echt niet van zelf, dat de BMW het heeft volgehouden is een ander verhaal. Ook daar is de bestuurder debet aan. Acht het begint toch altijd weer bij de rijopleiding.

We zien je nu snel weer terug en we kunnen dan ook niet wachten. Mijn god wat duurde dat lang terwijl het best wel snel is gegaan.

Nog veel plezier daar en een goede reis morgen terug.

groeten aan Frieda en Jellie,

De piertjes

• 23 September 2012 - 22:23

Ellen:

Hé Sjoerd,

Wat een prestatie, geweldig, gefeliciteerd. Ik denk dat deze reis in je geheugen gegrift staat. Om nooit te vergeten!
    Ik wens je nog veel plezier met Frieda (eindelijk)

Groetjes Ellen

• 24 September 2012 - 09:11

Tonny:

heeeeeeeel fijn dat je veilig bent aangekomen gweldig natuurlijk ook voor jouw andere vrienden en nu rap op huus an haha tot gauw

• 24 September 2012 - 16:26

Peter En Ria Staal:

Hallo Sjoerd,

Gefeliciteerd!!!!!!!

Wat heb je toch een geweldige prestatie geleverd met het volbrengen van deze monstertocht.
    Met veel belangstelling heb ik telkens, soms met enige vertraging, je verslagen gelezen.
    Fijn dat je ook heelhuids in Kathmandu bent aangekomen.
    Wij wensen je een fijn na_genieten in Nederland, dit kan vast nog heeeeel. lang.

Tot ziens bij de T.M.C.

• 01 Oktober 2012 - 18:09

Martien Roefs:

Hoi Sjoerd,
    wat een leuke verslagen heb je geschreven en wat heb je veel meegemaakt.
    Fijn dat je heelhuids maar erg nat bent aangekomen op je einddoel.
    Kan me voorstellen dat je Frieda en Jellie en dikke pakkerd gegeven hebt.
    Je mag trots zijn op jezelf en al je andere reisgenoten.
    Het ga je goed en tot ziens.
    Martien.