Bijltjes dag - Reisverslag uit Sambhal, India van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu Bijltjes dag - Reisverslag uit Sambhal, India van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu

Bijltjes dag

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

10 September 2012 | India, Sambhal

Dag 36: 10-09-2012

Weer een reisdag voor de boeg van 450 km. Met de ervaring van gisteren zal het weer een stevige rit worden.
Na het ontbijt eerst weer oppakken en alleen dat al was weer een drukte van belang, opnieuw erg veel vragen waar we vandaan komen, wat de motor kost en of ze met 1 van ons en de motor op de foto mogen. Het is alweer warm en we vertrekken in 2 kleine groepen omdat het niet mogelijk is met meer dan 4 personen bij elkaar te blijven in dit drukke verkeer. We hebben gekozen voor de secondaire weg, dit omdat we van gisteren weten dat de hoofdweg erg slecht is en ook ontzettend druk. Een nadeel is wel dat de borden pas aangeven waar je naar toe moet als je al op de kruising bent! Het was dus zoeken om de stad uit te komen en we komen er na ongeveer 35 km achter dat we toch niet goed zitten. Na wat vragen, krijgen we te horen hoe we weer op de juiste weg kunnen komen, maar de weg die we daarvoor moesten gebruiken werd steeds slechter. Op een gegeven moment moeten we over een brug die wel erg lang is, maar niet breder dan een personenauto! Hier komt nog bij dat de bodem van deze brug bestaat uit zand en een constructie van ijzer. Door de gaten in de bodem kon je zo naar het water kijken. Daar hadden we (gelukkig) geen tijd voor, we waren druk genoeg met tussen de gaten en scherpe, ijzeren randen door te kunnen rijden. Eenmaal aan de overkant werd de weg steeds smaller en de bestrating hield op. Zo ging het een tijdje door en we kwamen in heel erg mul zand, waarin we een scherpe bocht moesten maken. Het gevolg was dat mijn voorwiel wegschoof en ik voor de 3 de keer tijdens deze reis languit ga en in het zand val. Alles was nog heel, alleen het ijzer van mijn windscherm is nu krom. Net eergisteren heb ik mijn pak gewassen en nu is het helemaal geel van het zand, balen. Even later weer een slecht stuk weg, Johan die voor mij reed, rijdt door de losse stenen en een stuk asfalt slaat onder tegen zijn motor, met als gevolg dat het schakelaartje van de zijstandaard totaal wordt vernield. Gevolg hiervan is dat de motor afslaat en niet meer wil lopen. Even de schaduw opzoeken en nadenken, we moeten de schakelaar overbruggen zodat we verder kunnen. Met de tang wat kleuren doorverbinden en we komen er achter dat bruin en zwart aan elkaar moeten, dus losknippen en aan elkaar draaien en we kunnen weer verder.
De rest van de reis gaat goed, we drinken onderweg nog even een Cola, maar de oploop van mensen die naar onze motoren komen kijken, zorgt ervoor dat het verkeer bijna niet meer verder kan, de bussen kunnen er niet meer door. Net als gisteren, toen we tankten, staan er wel 60 man rond de machines te kijken en ze maken soms ruzie over wie nu op de foto mag met een motor.
We rijden naar het hotel, een oud fort met hele oude kamers, die nog voor een groot gedeelte zijn ingericht zoals vroeger. De slaapkamers zijn voorzien van airco en zijn zeer ruim, net als de badkamer.
Even later komt onze andere groep binnen en zij kijken niet erg vrolijk. Harry heeft een aanrijding gehad met een 125cc-motor (die hier lokaal erg veel rijden). Mede omdat wij rechts rijden gewend zijn en de bevolking hier links rijdt, is het foutgegaan. Om de tegenligger te ontwijken, week Harry uit naar rechts en de tegenligger naar links en ze komen elkaar in de berm tegen. Gelukkig is er niemand gewond geraakt, al voelt Harry zijn spieren wel erg. Harry heeft de man en vrouw geld gegeven om de schade te herstellen, omdat hij aan de verkeerde kant van de weg zat. We hebben de veerpoten van zijn motor zoveel mogelijk rechtgezet, de koplamp afgeplakt en nog een aantal andere zaken met Ducktape en t-raps op hun plaats vastgezet.
Het was wel bijltjesdag vandaag, maar na een paar pilsjes hebben we toch ook weer gelachen. Morgen een vrije dag om even weer bij te komen van alle drukte, zowel in het verkeer als er omheen.

• 12 September 2012 - 20:52

Marjon:

hahahaha,

Sjoerd,

Ik moest herhaaldelijk grinneken en hard lachen over dit stukje. Volgens mij komen de motoren terug met aan elkaar gedraaide draadjes, ducktape en tyrapes. Daarnaast nog verwrongen, krom en scheef.
    Zolang het loopt is het oke toch? Wat een drukte daar en wat zijn jullie speciaal in die drukte. Hele verkeersopstoppingen veroorzaken is wel iets aparts toch? Moet je hier eens proberen, wedden dat je wordt opgepakt? Vallen in softzand is volgens mij niet zo heel erg en een vies pak is met water en zeep ook zo weer schoon. Spierpijn gaat ook snel over, dus de schade zal wel aanzienlijk zijn en meevallen allemaal. En ja jongens, India was een Engelse kolonie ooit. Als het goed is moet je dat ook op verschillende plaatsen terug kunnen zien in de bebouwing. Een ander overblijfsel is links van de weg rijden. Hadden jullie maar beter op moeten letten met geschiedenis, toen dat nog kon. Scheelt veel ducktape enzo.

Liefs,
    Marjon.

• 12 September 2012 - 21:18

Hans Pierik:

Nou ja,

Wat een pech eerst het omrijden dan is de weg ook nog eens geen weg. Daarna verwent worden met een brug uit het jaar nul of nog eerder en als klap op de vuurpijl ook nog eens een andere mannier van afstappen geoeffend. Wel lef van jullie om een degelijke brug nemen.
    Ook nog eens een ongelukje, blij dat iedereen toch weer het hotel heeft bereikt. Langleve het ducktape, het blijkt wel dat men niet zonder kan uit en thuis.
    Goed dat er morgen een rustdag is, dat hebben jullie wel nodig.

Rij nog voorzichtiger en aan de juiste zijde van de weg!!!!!!!!!!!!

We denken aan je,

de piertjes