Een voorspoedige dag!!! - Reisverslag uit Sukkur, Pakistan van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu Een voorspoedige dag!!! - Reisverslag uit Sukkur, Pakistan van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu

Een voorspoedige dag!!!

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

05 September 2012 | Pakistan, Sukkur

DAG 31: 05-09-2012

Om 07.00 uur ontbijten, omdat om 08.00 uur de begeleiding zou komen, maar bij hoge uitzondering zijn ze er al om 06.30 uur.
Om 08.00 uur gaan we op pad, vol verwachting wat deze dag zal gaan brengen. We rijden de poort uit achter de politie aan en in deze miljoenenstad zal dat wel een klusje zijn. Maar wat schetst onze verbazing, de sirenes gaan aan en we rijden met 70 km per uur door de stad.
Een kleine 3 kwartier later zijn we buiten de stad Quetta. Onze begeleiding stopt langs de weg en we worden overgedragen aan collega’s. Het bezoek gisteren van Rob en Erwin heeft wel effect gehad, want de agenten zeggen: 'rij maar, maar blijf op de hoofdweg.' We gaan onze weg, en denken dat we alleen zijn omdat we geen politie meer zien, maar schijn bedriegt. Als er iemand stopt voor een foto staan er binnen een paar minuten een paar agenten, om te zeggen dat we door moeten rijden. Op de controlepunten hoeven we maar 1 keer de gegevens in te vullen en op alle andere punten moeten we stoppen tot we weer met 9 motoren zijn, en dan mogen we verder.
De hoofdweg die we moeten volgen is er een van alle categorieën; erg mooi asfalt, grote gaten, 2 strepen voor autowielen, vol gravel, zand en grind en met heel veel lawaai. Je komt in de bergen een bocht door en dan rijden er 2 vrachtwagens naast elkaar. Langs de gehele weg staan er wel 20 kapot op de rijbaan. Op een gegeven moment staat er een vrachtwagen op 2 wielen hangend tegen de berg, we kijken, wat is dit nu ? Maar dit hebben ze bewust gedaan, omdat ze aan de onderkant zitten te werken. Zo kunnen ze er gemakkelijk bij en dat op de doorgaande weg!
Verder gaat de reis goed, we zien dorpen waar de weg doorheen gaat, zo vies en megadruk dat je er geen dag wilt zijn. Het verkeer is daar een gekkenhuis, fietsen, auto’s, vrachtwagens, ezels met kar, loslopende koeien, honden, 125cc-motoren en alles maakt lawaai en maakt ruzie om die paar meter weg die wel vlak is. Vrachtwagens en bussen rammen je gewoon aan de kant terwijl je zelf net een groot gat aan het ontwijken bent. Je komt echt ogen te kort, zo druk ben je met het verkeer, zo nu dan even rond kijken , blijft bij kleine momenten, het blijft een overlevingstocht.
Maar de natuur was vandaag een stuk mooier dan de afgelopen dagen, we zagen erg veel rijstvelden, deze zorgden voor een hoge luchtvochtigheid en een echte rijstgeur. Ook zagen we nog een kudde dromedarissen, dus we hebben toch nog van alles gezien.
We worden nog een paar keer geteld door de politie, maar voor de rest laten ze ons met rust. We denken dat de brief van het hoofd van de beveiliging zijn invloed heeft gehad, maar tevens hebben we het gevoel dat ze ons zo snel mogelijk het land uit willen hebben. We zijn eigenlijk toch maar lastig, toeristen waar je op moet letten zodat ze niets zal over komen.
Morgen naar Multan, een kleine 400 kilometer, de dag erna proberen we Lahore te bereiken, omdat we dan onze verloren dag weer kunnen inhalen. Als ze een beetje meewerken, moet dat kunnen lukken.

• 05 September 2012 - 20:42

Hans Pierik:

He broer,

Dit zijn nog eens goede berichten, wat een brief allemaal kan doen. Mooi dat het nu eens voorspoedig gaat. Z'n politie escorte krijg niet snel weer, dit lijkt me ook wel een belevenis in een stad met zoveel verkeer.
    Dat je zo druk bent met het motorrijden is dan even jammer toch zijn de foto's ondanks alles erg veel zeggend. Wat een vol gepakte vrachtwagen zeg en dan die gaos in de stad en dan te bedenken dat je er met 70km/h door heen bent gereden.
    Erg fijn dat het zo goed verloopt, het lijkt er dan ook nog eens op dat jullie de achterstand kunnen inhalen.
    Nu op naar de grens, veel succes kerel en blijf goed opletten want dat hebje in dit land wel nodig.

We wensen dat de rest van de rit net voorspoedig gaat als het vandaag is gegaan.

We denken aan jou en blijf ons informeren,

groeten,

De Piertjes

• 05 September 2012 - 21:13

Dag sjoerd, wij zitten jullie op de hielen en zien jullie sporen nog staan.
    Heb je nog tips voor grensovergang van de komende landen?

Ben je misschien via whats app of mail te contacten?

Zie ons reisverslag voor een beeld te krijgen.

Groeten.
    Danny en Johan

• 05 September 2012 - 21:15

Ps. Mijn @mail: Co.v@live.nl

• 06 September 2012 - 00:04

Marjon:

Broertje,

Gelukkig heb deze heldrive overleefd. Ik denk dat ik je wel mag feliciteren samen met je motorgroep. Goeie dag zeg, het lijkt Schiphol wel, terwijl alles tegelijk wordt losgelaten en kris kras zijn weg vindt. (daar ben ik met schrammen en blauwe plekken vandaan gekomen, simpel door alle "botsingen" met diverse koffers met metalen handvaten.) Maar dan is Schiphol wel een erg schone en beschermde omgeving! Ik zou nu echt niet met je willen ruilen. Rodeo rijden gaat mij een stap te ver, of is dit russisch roulette? Hoe je het ook noemen wilt, ik ben alleen jaloers op die kudde drommedarissen, voor rest mag je het houden. Wel ben ik blij dat ze daar eindelijk genoeg van jullie hebben en jullie zo snel als mogelijk als lastige buitenlanders het land uit willen loodsen. Het ergste heb je gehad zo te lezen.

Hou je haaks en geniet van dat wat goed is!
    Liefs,
    Marjon.