Een dagje lekker niksen - Reisverslag uit Sambhal, India van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu Een dagje lekker niksen - Reisverslag uit Sambhal, India van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu

Een dagje lekker niksen

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

11 September 2012 | India, Sambhal

Dag 37: 11-09-2012

Een rustdag was er ingepland en dat houden we ook zo. Eerst tot 08.30 uur geslapen en om 09.00 uur aan het ontbijt. Na het ontbijt gaan Harry en ik het stadje in om een knipperlicht te zoeken voor zijn motor. Na even door de omgeving te hebben gelopen, zien we een reparatieplaats voor brommers. We vragen of ze een knipperlicht hebben en dat hebben ze. Harry wil betalen en moet 80 roepie afrekenen; wel 1,10 euro! Harry zei:” nu snap ik waarom die mensen gisteren zo blij waren met een paar tientjes”, omgerekend in euro’s.
We kijken nog even naar een lokale simkaart en zien dat de telefoons hier ook erg goedkoop zijn. Ik heb dan ook een telefoon met internet mogelijkheid en simkaart gekocht voor maar 23 euro.
Nog wat gedronken en rondgelopen en op de terugweg bij de ingang van het fort, zien we een groep apen spelen, erg leuk om te zien.
De rest van de dag wat aan motor hersteld en onderhoud gedaan, een extra slaapje, en om 17.00 uur gaan we met een kar een rondje maken door de omgeving, de kar wordt getrokken door een waterbuffel.
Het fort waar we in verblijven is van een maharadja geweest, die hier de familie Ghandi heeft ontvangen. In de oude bibliotheek en de salon zie je erg veel oude foto’s en jachttrofeeën, vooral tijgers.
Een lekker buffet met van alles wat, daarna nog een pilsje, maakt de dag compleet.
Erg lekker, een rustdag in het fort, afgeschermd van de drukke buitenwereld. Morgen zien we wel weer verder, dan gaan we naar Agra.

• 12 September 2012 - 21:13

Marjon:

Sjoerd,

Kan best begrijpen dat je na dat verkeerstheater toe bent aan een recovery day. Maar of het nou zo spannend is om naar de kont van een waterbuffel te kijken weet ik niet. Zijn die dieren aaibaar?
    Kijkend naar spelende apen kan ik me wel weer heel goed in vinden. Dat zal vast en zeker lachen zijn geweest. In elk geval hebben jullie wat beters gevonden voor ducktape en jullie machinepark een beetje nieuw leven in geblazen. Om de kosten hoef je het zeker niet te laten.
    Dat grote buffet, was dat allemaal herkenbaar wat je geserveerd kreeg? Of zaten daar ook gekke griezel dingen bij, zoiets als slang, oog en gefrituurde 1000-poot? Wat dat betreft kun je ook avonturen tegen komen hoor! Kijk weer uit naar je belevenissen van morgen. Jullie zijn nu uitgerust en kunnen er dus weer tegen aan. Sterkte in de verkeershorror van morgen en hou die machines en jullie zelf heel!

Liefs,
    Marjon.

• 12 September 2012 - 22:09

Hans Pierik:

Hallo Broertje,

Als we naar de foto's van de plaatselijke supermarkten kiijken missen we alleen nog de winkelwagentjes. Grappig dat de apen daar zo voor de deur spelen, en dat dan ook nog vlak naast de supermarkten.
    Het ondehoud lijkt me wel verstandig met die wegen zoals jij die hebt beschreven.Wat hebben die dingen het daar zwaar! Wat een mooie prijzen hebben ze daar, het lijkt wel op de jaren 60 of 70. Die harry heeft er daar na de aanrijding zo ogeveer een in de 7e hemel geholpen. Die man heeft er een nieuw beroep bij, dat geld kan hij nooit met werken verdienen daar of dat gaat maanden duren.
    Ook erg leuk die bolderkartocht jammer dat je daar geen foto van hebt. Had dat tafereel wel eens willen zien achter de kont van een waterbuffel. Ook vragen we ons hoe die kar eruit zag?

Morgen weer fris de weg op nou ja de weg, meer de crossbaan op veel sterkte in de strijd die daar verkeer heet.

Hou de boel heel allemaal en op naar het einde van de tocht.

Groeten aan je mede crossers,

Nogmaals rijvoorzichtig en kom heel op eindpunt aan.

de piertjes