Het mooie Nepal - Reisverslag uit Mahendranagar, Nepal van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu Het mooie Nepal - Reisverslag uit Mahendranagar, Nepal van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu

Het mooie Nepal

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

16 September 2012 | Nepal, Mahendranagar

Dag 42, 16-09-2012

Alweer vroeg op, zeker voor Hans, omdat er een oplossing moet komen voor zijn motor. Het voorstel om met een pick-up truck de motor naar Kathmandu te brengen, gaat door. We ontbijten en spreken af dat Rob, Hans en Johan, bij wie Hans vandaag achterop gaat, achterblijven voor het opladen van de motor. De rest gaat vast op weg naar de volgende locatie.

We rijden Mahedranagar uit en komen in een wonderschone omgeving, een nationaal park met heel erg veel groen, mooie rijstvelden en erg veel dieren. We zien apen, koeien, waterbuffels, geiten, paarden, ezels, een papegaai, bokjes, schildpadden en grote kikkers, diverse vogels, enzovoort. Ook zien we veel hutjes, waarin mensen wonen. De hutjes staan gedeeltelijk in het water, omdat het zo geregend heeft. Het is een hele andere wereld dan India. Het verkeer is veel minder intensief, de wegen zijn, tot nu toe 100% beter en we worden niet aan de kant geramd door lijnbussen of vrachtwagens. Misschien komt dit omdat het zondag is. Ik weet het niet, maar de eerste indruk over de wegen is een stuk beter dan in India.

Na een tijdje komen we aan bij het volgende Nationaal Park waar ons volgende hotel is, en we rijden van de grote weg af. Rob had ons al gewaarschuwd en als we er een stuk zijn ingereden staan we voor een redelijk breed water, een rivier, waar we doorheen moeten. We bespreken de mogelijkheden en vinden dat we vlak voor de finish geen grote risico’s moeten nemen, als het vannacht gaat regenen kunnen we nooit meer terug op een normale manier. (Jan ziet hier geen enkel probleem in).

Maar we gaan voor het van tevoren besproken alternatief om een hotel te zoeken in de volgende grote plaats. Dat lukt vrij snel en we geven de coördinaten en de naam van het hotel door via sms aan de achterblijvers. Zelf pakken we een pilsje en gaan heerlijk zwemmen in het zwembad in de grote tuin van het hotel.

Intussen gaat Jan naar zijn motor kijken omdat hij redelijk wat vermogen mist, hij trekt erg slecht net alsof de motor te weinig benzine krijgt, laten we hopen dat hij de oorzaak vindt en wel naar het eind doel kan rijden.

Morgen gaat de reis verder en we komen iedere kilometer dichter bij ons einddoel, Kathmandu.

• 20 September 2012 - 11:44

Bertus En Grietje Boxem:

Jonge jullie zien wel een hoop van een andere wereld.
    Wat een avontuur.
    Jammer dat er een van jullie de boel stuk heeft.
    Maar maak het samen mooi af.
    Ook lieve groetjes aan Frieda enJellie.
    dikke kus voor jou Sjoerd.

Grietje en Bertus.

• 20 September 2012 - 12:32

Manon:

Wow pap.... dit zijn allemaal weer spannende verhalen. Ook van frieda hebben we een mooi verslag gehad. Nog even en dan zien jullie elkaar snel. Dikke kus en knuffel van ons

• 20 September 2012 - 18:52

Marjon:

Sjoerd,

Het lijkt wel of je van de hel in de hemel bent gekomen met die nationale parken in Nepal. En dan die verkeersrust en al die mooie dieren. Wil je alsjeblieft wel mooie foto's daarvan maken? Ik ben reuze benieuwd naar die grote kikkers! Dat lijkt me mooi! Maar ook al die andere dieren. Haal dat fototoestel tevoorschijn man, want ik wil zo graag meekijken! Ik hoop dat de problemen met de 2de motor oplosbaar zijn. Zou toch wel al te gek worden dat, met jullie einddoel in zicht, steeds meer moeten afhaken omdat de fietsen niet meer dat doen waarvoor ze gemaakt zijn. Weet je, dit gaat jullie motorhart nog eens zo hard raken: hier zijn deze week minstens 200 van die fietsen onbruikbaar en onherkenbaar gemaakt door een brand ergens in Slagharen. Je komt al gauw weer terug naar het intussen herfstige Nederlandje. Hier kun je niet zulke verhalen maken als je op de weg zit. Wat zal dat saai voor je zijn, ik heb nu al medelijden met je. Maar voorlopig mag je nog even genieten en in Kathmandu wacht je eerst nog de ultieme verrassing. Wat zal jullie weerzien fijn zijn.

Liefs,
    Marjon.

• 20 September 2012 - 22:20

Hans Pierik:

Nou je bent nu echt van de he lin de hemel gekomen, een stuk veiliger, een stuk mooier en een stuk rustiger. Dan lees ik ook niets meer over regen helemaal toppie zo.
    Ik hoop wel dat het vermogen van de motor welke nu problemen heeft wel opgelost kan worden.
    Jammer dat je niet schrijft hoe het met de andere motor is gegaan.
    Wat een luxe deze hotelletjes waar je nu vertoeft, zwemmen en ga zo maar door.

We kunnen nu eigenlijk niet wachten tot je terug bent het is nu lang genoeg gewwest hoor.

Doe de groeten aan frieda van ons,

tot gauw,

de Piertjes