Hieperderpiep Hoera, Sjoerd is jarig - Reisverslag uit Kerman, Iran van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu Hieperderpiep Hoera, Sjoerd is jarig - Reisverslag uit Kerman, Iran van Sjoerd Pierik - WaarBenJij.nu

Hieperderpiep Hoera, Sjoerd is jarig

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

31 Augustus 2012 | Iran, Kerman

Dag 26: 31-08-2012

Vandaag weer een bijzondere dag, daar kom ik onmiddellijk achter als ik naar de ontbijtzaal loop, het hele reisgezelschap zit al aan tafel en daarnaast staat een tafel helemaal versierd met slingers, ballonnen en hoedjes voor iedereen. Even ontbijten en daarna aan de versierde tafel met koffie en een toespraakje en het "Lang zal hij leven!". Ik krijg van mijn reisgenoten ook nog een voetbal-shirt van een bekende Iraans speler.
De rest van de dag was rustig en we deden wat kleine werkzaamheden aan de motoren. Net na de middag werd ik gebeld door Radio Oost voor een live interview. Om 16.00 uur kwamen er 2 taxi’s en deze brachten ons naar een grote en bekende citadel Aga-Bam. Helaas is hier in Bam in 2003 een hevige aardbeving geweest en daarbij is de citadel voor 90 % verwoest, maar er wordt hard gewerkt om de citadel te herbouwen.
Daarna zijn we even bij een soort herberg geweest, waar Rob in het verleden al meerdere keren was geweest. De eigenaar was een oude man die al meer dan 40 jaar reizigers, die naar het oosten gingen en andersom, onderdak gaf. Toen hij begon te vertellen over de aardbeving werden we erg stil en hij kon nog net zijn tranen bedwingen. Hij vertelde dat toen de aardbeving begon hij de straat op rende en binnen 2 seconden zijn hele levenswerk in elkaar zag zakken. Maar nog veel erger vond hij dat 2 van zijn gasten, een jongeman uit Engeland en zijn vriendin, onder het puin lagen en dat zij waren overleden. Dat verhaal raakte me erg, en toen hij vertelde dat al die mensen die waren omgekomen (48.000) op 1 begraafplaats lagen was ik het meteen eens met het voorstel om daar ook even langs te gaan. Daar aangekomen werd ik stil en verdrietig omdat ik overal in de stad had gezien wat de aardbeving nu nog aan sporen heeft achter gelaten. Overal zie je skeletten van gebouwen, alleen de staal of betonconstructies staan er nog.
Hierna zijn we gaan eten, omdat ik op tijd terug wilde zijn in het hotel, om te skypen met Frieda, de kinderen en de kleinkinderen en m’n zus en broer en schoonzus. Zij waren allen bij ons thuis om mijn verjaardag te vieren.
Om een vraag te beantwoorden: Nee, we hebben tot nu toe nog geen bekeuring betaald!
Ook is er geen verval in de groep, er waren er 2 die gewoon voor een kortere route hadden gekozen.
En alle mensen die mij vandaag een pilsje toewensten moet ik ook teleurstellen. In Iran kun je geen alcohol kopen, wel een vervanger van bier, maar dat is een limoendrankje. Maar die pilsjes hou ik wel tegoed.

• 31 Augustus 2012 - 20:07

Erwin Oet Deemter:

van harte gefeliciflapstaart

• 31 Augustus 2012 - 20:14

Frank En Jose:

Beste Sjoerd,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, het kan niet anders dan dat deze dag voor jou onvergetelijk zal zijn. Misschien zit je op dit moment achter een lekker glas bier, en denk je aan de vele jaren dat je thuis je verjaardag heb zitten vieren. Deze dag in Iran weet je over ...tig jaren nog.
    Wij wensen je nog een ontzettend goede tweede helft van je reis, en vanuit Enschede heel veel groeten.
    (Trouwens, je cluppie heeft je gisteravond niet teleurgelsteld...., het was weer geweldig!!)

groeten van Frank en Jose

• 31 Augustus 2012 - 21:58

Ellen:

Hoi Sjoerd,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag in verwegistan! Aan de foto's te zien wordt het uitbundig gevierd en hebben ze een mooie taart voor je gebakken, haha.

Morgen met de BBQ-rit zal ik er samen met Frieda eentje (of twee) op je gezondheid drinken.

Groetjes Ellen

• 31 Augustus 2012 - 22:01

Ellen:

Oja, en Twente was geweldig gisteravond, wat een wedstrijd. Met 4-1 de turken verslagen!

• 31 Augustus 2012 - 22:20

Herman En Jos:

Hai kerel.

Ten eerste van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag.
    Wij volgen je bijna dagelijks op jouw webpagina en vinden het moedig en geweldig dat je dit on derneemt. De verslagen foto,s zijn hartsikke mooi.
    Je hebt trouwens een smal kopje gekregen volgens de foto. Je mist natuurlijk de lekkere vette gehaktballen van Frieda,
    Nog heeeel veel plezier en geniet ervan.

• 01 September 2012 - 00:14

Hans Pierik:

He broer,

Je verjaardag gevierd met en zonder jou. Een heel dik uur via skype met jouw en daarna nog ff na praten met iedereen.
    Wie heeft die mooie feestmuts gemaakt? Met of zonder muts dus geen feest. Dat hebben ze daar goed gereld.Verder hopen we dat je een hele mooie verjaardag hebt gehad, zowel via skype als terplekke. Wij hebben genoten van het contact met jou.
    Morgen naar Pakistan!!! Spannend! en we kijken weeruit naar jouw verslagen.

Denk aan een ding in dit land!!!!! en dat ben je zelf.

Veel succes en zet hem op, de meeste KM"s heb al achter je. Maak van het restand het zelfde succes als het voorgaande en hou ons op de hoogte.

Missen je,

De piertjes

• 01 September 2012 - 00:14

Hans Pierik:

He broer,

Morgen naar Pakistan!!! Spannend! en we kijken weeruit naar jouw verslagen.

Denk aan een ding in dit land!!!!! en dat ben je zelf.

Missen je,

De piertjes

• 01 September 2012 - 09:57

Jan En Hennie Zwiggelaar:

Hoi Sjoerd,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jan en ik hebben hier op de camping gisteren een paar op je gezondheid gedronken.
    We genieten van jouw reisverslagen en wensen je nog heel veel succes bij het vervolg van je reis.

Groetjes,
    Jan en Hennie.

• 01 September 2012 - 13:10

Marjon:

Broertje,

Op de foto's lijkt je een beetje slanker.....is dat het sauna effect van de aziatische warmte? Of komt dat doordat piertje geen biertje heeft gehad met zijn verjaardag? Staat je goed hoor en je toet is nog steeds glunderend rond. Dat oranje shirt was van die bekende Iraanse voetballer? Of is die gekozen omdat ie oranje is....
    Zo te horen, te lezen en te zien, heb je een goede verjaardag gehad. Alle kindjes eventjes gedag zeggen en ik vond het ook geweldig eventjes mee te skypen, je te horen en te zien. Ik ga stiekem nog een keer bij je langs om te skypen.
    Hopelijk gaat alles de komende dagen ook perfect en kunnen we gewoon blijven genieten van je avonturen roman.

Sheers,

Sheers,
    Marjon.

• 01 September 2012 - 13:24

Irene:

Gefeliciteerd met je verjaardag.
    groet Irene

• 02 September 2012 - 11:30

Bianca Hoogland:

Hey Sjoerd,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag,maak er nog een hele mooie reis van.
    Groetjes Mike en Bianca

• 12 September 2012 - 13:44

Jan De Ruig:

he sjoerd nog van harte gefeliciteerd , ik hoorde via hans wat je aan het doen was,prachtig man dat je dit doet,ik heb de foto,s en verslagen gelezen klasse klasse,maak het goed af en kom gezond terug, nog veel plezier met je motervrienden, hopelijk zien we elkaar nog een keer . met vriendelijke groet jan de ruig. ps ben voormezelf begonnen met internet radio www.radiotexano.nl